Programma

Let's Play!

We pakken dit jaar de dingen nét even wat anders aan; speelser, uitdagender, verrassender. Want hoe belangrijk is spel en experiment binnen ons vak? Meer details over het programma volgen binnenkort. Ben jij erbij?

Programma

Jan Agelink: Storytelling Spaces
Interieur & lifestyletrends '25/26

De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit. Interieur en design zijn niet alleen meer een reflectie van onze leefomstandigheden, maar ook van bredere maatschappelijke verschuivingen; van de toename van alleenwonenden en de opkomst van modulaire interieuroplossingen tot de versmelting van kunst, ambacht en technologie. De manier waarop we ruimtes creëren en ervaren evolueert voortdurend.

Jan Agelink analyseert uit deze maatschappelijke trendswelke woonwensen belangrijk worden en deelt drie beeldende thema’s waar we dieper ingaan op stijl, vorm en kleur. Laat je bijpraten over consumententrends op het gebied van wonen, trends in interieurarchitectuur, design, cultuur & technologie, materiaalinnovatie, kleurconcepten, nieuwe designers, retail, merken & marketing!

Kirsten Jassies: Vertel jouw verhaal op Instagram en TikTok

Hoe presenteer jij jezelf, jouw interieurplannen of het merk waarmee je werkt? Social media draait anno nu volledig om storytelling: hoe je mensen raakt en inspireert met beeld en een authentiek verhaal. Kirsten neemt je mee langs drie trends op Instagram en TikTok waarmee jij jouw werk als stylist een stap verder brengt. Niet alles hoeft perfect te zijn, sterker nog: je achter-de-schermen-proces is een must om te laten zien. We duiken in hoe je jouw interieurontwerpen tot leven laat komen, jouw unieke stijl benadrukt en merken op een persoonlijke manier naar buiten brengt. Laat je volgers niet alleen kijken naar jouw creaties—laat ze meeleven!

Kirsten Jassies is social media trainer en spreker en schreef o.a. Instaproof (2018) en Tiktologie (2022). Ze werkte o.a. voor vtwonen, Flexa en IKEA.

Breakout Sessie: 'Storytelling in Zakelijk Interieurontwerp

Vanuit haar expertise op het gebied van interieurontwerp en branding, geeft interieurontwerper Jeanne-Tine van Vonderen een inspirerende talk over storytelling in zakelijk interieurdesign. In deze sessie geeft zij antwoord op deze interessante vragen: Hoe vertellen succesvolle bedrijven hun verhaal, zowel in marketing en communicatie als in het interieurconcept? Hoe vertel je als interieurontwerper het verhaal van je opdrachtgever? Hoe vertel jij zélf je verhaal als interieurprofessional?

Laat je inspireren door heel veel mooie praktijkvoorbeelden en krijg inzicht in je eigen verhaal door middel van een snelle archetype-test!

Breakout Sessie: Zianetti | Furniture with impact

Jaarlijks belanden er miljoenen kilo’s meubels op de afvalberg. Zianetti heeft de oplossing!

'De Parka kast is 50% lichter, we besparen 42 kg aan plaatmateriaal, de Parka is modulair, verbetert de akoestiek en kan meegroeien met de behoefte van de klant.
Een bewuste materiaalkeuze is essentieel bij ons ontwerp maar ook de losmaakbaarheid en uitruilmogelijkheden van onderdelen.'

Zianetti laat zien dat duurzaamheid en circulariteit niet suf en saai zijn, de meubels van Zianetti zijn hip en trendy. Wil je er meer van weten? kom dan naar deze breakout sessie!

Breakout Sessie: Het verhaal van interieurmerk Mflor

Mflor is één van de eerste aanbieders van PVC vloeren in Nederland en bestaat inmiddels meer dan 25 jaar. Het merk heeft een reis gemaakt van product naar beleving naar emotie. Hoe verloopt zo’n reis en hoe wordt dit ingevuld door storytelling. Ervaar deze reis en ontvang praktische tips hoe je dit zelf kunt aanpakken door de marketingspecialisten van het bedrijf.

Interieurprofessionaldag
17 november 2025
Organisatie
De Woonindustrie, IN en NIA ACADEMIE verzorgen jaarlijks de Interieurprofessionaldag. een dag om geïnspireerd te raken en andere professionals te ontmoeten.
Locatie
De Woonindustrie
Symfonielaan 1
3438 EW Nieuwegein
#socials
Volg IN
Volg NIA ACADEMIE
Volg de Woonindustrie